A hores d'ara el Partido Popular ja ha donat per perdudes les eleccions autonòmiques al País Valencià, circumstància que, lògicament, ha provocat més d’un pànic en les seues files. I la por del Partit Popular no només és a perdre el mercadeig al nostre país, en embutxacar-se comissions, en enriquir als seus amics empresaris, en robar impunement allà on volien i podien. El pànic més temut és el que els provocarà el descobriment de tots els documents i papers amagats als calaixos del Consell que demostraran que les acusacions constants de l'oposició sobre pillatge dels governants eren certes i seran inapel·lables. Quan els nous inquilins de la Generalitat destapen tota mena de proves sobre subvencions a entitats fantasmes, pagaments sense justificar, despeses sense pressupostar, favoritismes de vergonya, relacions mafioses amb “Gürtels”, “Brugals” i “Undargarins” de tots els colors, els caurà la cara de vergonya, si és que els en queda encara. Ja poden resar a tots els seus déus perquè Ciudadanos obtinga suficients vots perquè els puguen salvar del desastre que els suposarà perdre el govern.
A la vista estan exposats a la vergonya pública en la premsa alguns botons de mostra: El polifacètic i omnipresent en totes les televisions del PP, José Luis Moreno, no se sap ben bé quants milions d'euros es va emportar de Canal 9, ni quina comissió milionària li passaria sota mà al Partido que l'havia contractat. Estan apareixent papers que asseguren que del programa “Noche sensacional” va cobrar el ventríloc madrileny vuit milions d’euros. La cosa aquella anava, diuen, de models amb roba interior i d'acudits per fer plorar d'un tal Jaimito Borromeo. José Luis Moreno i la seua empresa Alba Adriática va facturar a Canal 9 més de 20 milions entre 2006 i 2011. Quants de comissió al Partido, no se sap. L'últim programa del Moreno, “De un tiempo a esta parte”, el van emetre de matinada amb un èxit de televidents per a traure's el barret, només un 1,2% d'audiència. El periòdic El País ha intentat fer-se amb el showman infructuosament. Segurament l'haurien pogut trobar a alguna platja de somni a la costa adriàtica de Croàcia.
I mentre feien programes infumables produïts per empreses quasi sempre vingudes de ponent, les productores valencianes, per suposat que més barates i amb productes en valencià, es quedaven sense treball. Fins que va arribar Alberto Fabra i va decidir tancar les emissions de Ràdio 9 i de Canal 9, amb l’excusa tramposa que els diners que costava mantenir-los els necessitava per a l’educació i la sanitat. Punt final per als mitjans de comunicació que havien estat creats per a promocionar el valencià i que van acabar per promocionar el castellà, i amb un espectacular dèficit i un sobredimensionat nombre de treballadors, 1756, un 40% dels quals afavorits sense passar cap prova de competència ni de capacitat professional. Un desficaci, com dirien al meu poble.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada